keskiviikko 24. kesäkuuta 2015

Mitä mieltä on perustaa uusi blogi kun niitä on jo niin monta?


 Mitä uutta minulla on?


Vastaus lienee on, että ei mitään. En usko, että juuri tämä blogi tarjoaa blogivirtaan mitään uutta tai merkittävää, mutta nämä tekstit ovat minun elämästäni ja siksi merkityksellisiä. Haluan totta kai jakaa ajatuksiani muiden kanssa, oppia ja kommunikoida, miksi muuten avaisin julkisen blogin. Haluan tuoda hyvää mieltä ja käsitellä niitä surujakin aiheuttavia asioita. Ehkä blogi tuo jollain tavalla enemmän merkitystä sille omalle tekemiselle? Onhan sekin harrastus, siinä missä muutkin, ja harrastukset lisäävät elämän sisältöä.
 
Mustikanvarpuja mökillä.
Mutta mistä aihe blogille, kun kirjoittajana on ihminen, joka ei tiedä oikein mistään mitään, eikä suhtaudu intohimoisesti juuri mihinkään? Paitsi elämään? No siinähän se. Jokaisella on oma tyylinsä elää, oma lifestyle. Minusta sana huokuu hieman uhmakastakin pinnallisuutta: kalliita rafloja ja veskoja, kauniita ystäviä ja hienoja työpaikkoja. Mutta ihan jokaisella ihmisellä on se omanlaisensa lifestyle ilman näitäkin. Siispä minun oma lifestyle -blogini.
Kevään / kesän eka terassireissu synttäripäivänä.

Olen oikeastaan aina kokenut ongelmakseni sekalaisen repertuaarini; Olen kiinnostunut melkein kaikesta, mutta en tiedä mistään kovinkaan paljoa. Osaan monenlaisia asioita vähän, mutta en oikein mitään tosi-tosi hyvin. Olen kadehtinut vuoronperään kaikkia ihmisiä eri alojen asiantuntijoista intohimoisiin koiraharrastajiin, koska heillä kaikilla on se jokin, se oma juttu ja minulla ei. Vasta hiljattain olen hoksannut, että ehkä se minun oma juttuni voikin olla tämä laaja-alaisuuteni ja avoimuuteni uudelle. Lisäksi haluaisin, että ihan jokaisella ihmisellä vauvasta vaariin ja eskimosta somaliin olisi hyvä olla; kaikenlainen kiusaaminen on minulle kuin punainen vaate härälle.

Asuntomessut on joka kesän ohjelmanumero (JKL-14)
Hiihtämisen riemu on löytynyt vuosikausien tauon jälkeen.

Rakkain ja vanhin harrastukseni on lukeminen.

Tyytyväisyyteni elämääni kohtaan lisääntyy päivä päivältä ja niitä oivalluksia, mitkä tähän johtavat, pohdin blogissani myös pian. Pidän kotona olemisesta ja kodin laittamisesta, joten kirjoitan melko varmasti sisustamisesta ja ruuanlaitosta & leivonnasta. Olen kova kokeilemaan juttuja, ja hyvin kiinnostunut terveellisestä, kasvispainotteisesta ja jopa raakaruuasta, olematta kuitenkaan turhan vakavissani asian suhteen. Pidän liikunnasta, mutta en pingota siinäkään. Joskus voi tulla urheilujuttu tai sitten ei. Meikkaan päivittäin, ja joskus voi sananen tulla kosmetiikastakin. All in all yleinen hyvinvointi ruoka-, liikunta,- rentoutumis-, kauneudenhoitoseikkoineen on varmasti täällä läsnä.
 
Poikaystävä on loistokokki.

Takka palaa syksy-talviaikaan usein ja saa äärelleen viinilasillista nauttivan emännän.


Matkustelu on ykkösjuttuja! Aina kun rahkeet riittävät, on reissuun päästävä. Rakastan tutustua eri kulttuureihin ja nähdä elämänmenoa muualla; koti-Suomikin riittää pitkälle. Matkajutuilta emme siis välty. Matkailun varjopuoli on sen luontoa ja maapalloa kuluttava vaikutus. Olen kierrätys-natsi ja suosin luomua, joten joku ekopohdintakin väliin mahtuu varmasti. Parina viime vuotena minusta on kuoriutunut myös oikea mökkihöperö. Olen yhden lapsen äiti, joten lapsiasiat (vaatteet, koulu, harrastukset) siirtyvät väistämättäkin tänne. Rakastan työtäni ja tiedän, että olen etuoikeutettu voidessani sanoa näin. Työjuttuja tuskin maltan pitää täältä pois myöskään. Pidän siitä, että katson, mitä päälleni laitan, joskaan en vierasta lähteä verkkareissa kauppaan. Panostan vaatteissa määrän sijaan laatuun, vaikka vierailen silloin tällöin myös H&M:llä. Pidän tokin kalliista veskoista ja ulkona syömisestä minäkin, ja seuraan itse suurella antaumuksella blogeja, joissa nämä aiheet ovat päivittäin pinnalla. Täällä on kuitenkin enemmän sitä ns. tavallista arkea, joka ei minulla useinkaan kovin luksusta ole. 

Sukhothain temppelirauniot, Thaimaa
Nuori mies testaamassa Ikean tuolin mukavuutta.
Ja hän itse töihin lähdössä. Asuna suosikkihame H&M, neule Ralph Lauren, tennarit Tommy Hilfiger ja kello Gant.



Blogissa mukana menossa myös seuraavanlaiset kaverukset:


Ottavio 9v.



Kira 8v.





Pikku-ii 7v.

Iso-Tee
<3





Ei kommentteja: